Uçtan uca dijital kontrat yönetimi ile proje temelli çalışmalar ve tedarik zinciri yapılarınızı etkin bir şekilde yönetebilir, risklerinizi en aza indirgerken, şirketinizin rekabet avantajını güçlendirebilirsiniz.
Şirketiniz büyüdükçe, hatta ülke sınırlarını aştıkça satın alma ihtiyaçlarınız artıyor ve çeşitleniyor. Milyon dolarlık sözleşmelere gönül rahatlığıyla imza atabilmek için, risklerinizi tanımlayıp yönettiğinizden emin olmalısınız. Bunun için en emin ve güvenli yol, iyi bir kontrat yönetim sistemi oluşturmaktan geçiyor. İyi bir kontrat yönetimi, proje temelli çalışmalar ve tedarik zinciri yapılarının etkin yönetimi için şirketinizin en önemli rekabet avantajlarından biri olarak öne çıkıyor. Çözümevi’nin 20 yılı aşkın deneyimiyle OpenText Content Server platformu üzerinde geliştirilen Kontrat Yönetimi çözümü, tüm sözleşme dokümanlarınızı tek ve özelleştirilebilir bir arayüz üstünden yönetmenize, uçtan uca dijital kontrat yönetimi yapmanıza yardımcı oluyor.
Çözümevi Kontrat Yönetimi, işletmenizin tüm sözleşme yönetimi süreçlerini kusursuz bir altyapıyla yeniden tasarlıyor. Tüm mobil cihazlardan kullanmaya uygun olarak geliştirildiğinden, nerede olursanız olun, sözleşmelerinizi herhangi bir cihazdan kontrol edip onaylayabilir, güncelleyebilir, mevcut sözleşmeleriniz için ek protokol başlatabilirsiniz. Ayrıca eski sözleşme dokümanlarınızı bedel, süre, kontrat şartları ve birçok ayrıntıyla beraber sisteme ekleyip dijital kopyasını oluşturabilirsiniz.
Ek geliştirmeye ihtiyaç duymadan tüm şirketleriniz için tanımlama yapabilir; satın alma ve satış süreçlerinizi talep sahipleri, avukatlar, mali sorumlular, üst yönetim onayları ile uçtan uca dijitalleştirebilirsiniz. SAP ERP sistemi aracılığıyla sözleşme ana veri ve müşteri – satıcı entegrasyonları yapabilir, elektronik imza altyapısıyla dijital kontrat sürecini eksiksiz tamamlayabilirsiniz. Üstelik çok dilli olarak…
Microsoft Office entegrasyonuyla sözleşmelerinizi hazır şablonlar üzerinden alışık olduğunuz standart Word uygulamasıyla otomatik oluşturabilir, değişiklik yapabilir ve her değişikliği yeni versiyon olarak sistem üzerinde otomatik arşivleyebilirsiniz.
Belirli bir işi yapmak veya yapmamak amacıyla, iki veya daha fazla şirket arasında varılan bağlayıcı uzlaşmadır. Proje yönetimi ve tedarik satın almalarının etkin bir şekilde yönetilmesi için büyük önem taşır. Alıcı ve satıcılar, diğer bir deyişle müşteri ve tedarikçiler arasında ilişkilerin yapılandırılmasına yardımcı olur. İçerik açısından iyi hazırlanan, yasal zorunlulukların yerine getirilmesi, müşteri-tedarikçi sorumluluk ve haklarının tanımlanması açısından iyi kurgulanmış kontratları, iş risklerini dağıttığı ve kontrol ettiği için aynı zamanda iyi bir risk yönetim aracı olarak tanımlayabiliriz.
Bir şirketin satın alma operasyonlarında finansal ve faaliyet performansını artırmak ve riski en aza indirmek amacıyla sözleşme hazırlaması, imzalaması ve yürürlüğe koyması aşamalarının tamamının yönetilmesini içerir. Kontrat yönetimi ya da sözleşme yönetimi olarak tanımlayabiliriz.
Yasal olarak bağlayıcılığı bulunan kontratlar, şirketlerin her alanına dokunarak iş ortakları, tedarikçiler, müşteriler ve çalışanlarla ilişkilerini tanımlar. Gartner’ın bir araştırmasına göre, B2B yani şirketler arası işlemlerin %60 ila 80’i sözleşmeye dayalı bir anlaşmayla yönetiliyor. PricewaterhouseCoopers ise Fortune 500’deki şirketlerin ortalama 20 ila 40 bin arasında aktif sözleşme yönettiğini belirtiyor. Aberdeen Grubu da bir şirketin sözleşmelerinin %15’inin kaybolmuş ya da hiç hesaba katılmamış olduğunu açıklıyor.
Etkin bir kontrat yönetim sistemi, şirketlerin satın alma performansını, buna bağlı olarak da operasyonel değerini artırır. Tüm tedarikçilerle yapılan sözleşmeleri kayıt altına aldığından, talebin yapılmasıyla başlayan sözleşme yaşam döngüsü, sözleşme bitiş tarihi takibinin yapılmasına kadar devam eder.
Sözleşme taraflarının birbirlerinin beklenti ve yükümlülülerini anlayarak uyumlu çalışmasını sağlar. Süreç içerisinde yaşanabilecek problemler öngörüldüğünden, olası zaman ve para kayıplarını önler, gerçekçi kâr hedeflemesi yapılmasını sağlar.
Kontrat Yönetimi çözümüyle talepten düzenlemeye, mevcut sözleşmeden ek protokole, değerlendirmeden yenilemeye, geçerlilik takibinden onay süreçlerine kadar sözleşme süreçleriniz için gerekli tüm adımları atabilir, tüm sözleşme yaşam döngüsünü tek ekrandan kolayca yönetebilirsiniz.
Bilgiye, araçlara ve metodolojiye sahibiz.
Çözümevi’nin yetkin ve uzman danışmanları, şirketinizin SAP ve OpenText altyapı ve destek hizmetlerinde yüksek performanslı bir deneyim sunmak için hazır…
Orta Mah. Ordu Sokak İzpark Plaza A Blok No: 23A İç Kapı No:13 34880 Kartal - İstanbul
+90 216 467 14 58
Dijital IT ürün ve hizmetlerinde öncü olan Çözümevi’ne katılın.
Yaratıcılığınıza ve fikirlerinize fırsat sağlayan, uluslararası çalışma ortamında kariyer edinin